KOCHANIE NIE PRZEGINAJ! ZREGENERUJ SIĘ PRZED KOLEJNYM TRENINGIEM

sierpnia 06, 2014 Slomkowo 6 Komentarzy

Niekiedy mąż mówi do mnie, że popadam ze skrajności w skrajność !!! Ok... i przyznam mu, tutaj trochę racji. Bo w sumie  jak nie ćwiczę to przerwy robię sobie tygodniami, a jak wpadam w trans to dzień w dzień mogę chodzić na siłownie, biegać, jeździć na rowerze itp. Ale czy o to mi właściwie chodzi, żeby w jednym tygodniu przegiąć a już w kolejnych odpuścić? No, pewnie, że NIE! Dużo nie znaczy dobrze! Regeneracja po treningu fizycznym jest bardzo ważna.
Niestety ale sama wiem po sobie, że człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach. Dość szybko przekonałam się na własne skórze co to jest syndrom przetrenowania.
Co to jest syndrom przetrenowania?
Syndrom przetrenowania dopada tylko tych co mierzyli siły na zamiary. Byli zbyt ambitni, czyli tak jak ja. Nie dawaliście ciału się zregenerować. Jeżeli chcesz osiągnąć szybkie postępy na treningach, to muszę ciebie zmartwić, bo bieganie w dzień w dzień po kilkanaście km... przynosi całkiem odwrotne skutki niż zamierzaliśmy. Nie wystarczą dwa, trzy dni na regenerację po przetrenowaniu, które ze spokojem starczyłyby do całkowitej regeneracji. Pamiętajmy jeżeli nie damy sobie rady z przetrenowaniem swojego ciała, koniecznie zgłoście się do lekarza.

Jak zdiagnozować przetrenowanie?
  • gorsze wyniki
  • problemy ze snem
  • zmienne nastroje
  • brak apetytu
  • utrata sił
  • spadek kondycji
  • podatność na kontuzję
Jak poradzić sobie z przetrenowaniem?
  • Odpoczynek
  • Odżywiaj się prawidłowo
  • Uzupełniaj płyny
  • Uprawianie jogi i medytacji
  • Masaż
  • Sauna
  • Jacuzzi
  • Kąpiel w zimnej wodzie- pomaga na szybki przepływ krwi
  • Rozciąganie
  • Sen- minimum 7-8 godzin
CIEKAWOSTKA: 
66 % w ankiecie "BROOKS RUNNING SURVEY" potwierdza, że ćwiczenie ze swoją drugą połówką zwiększa ilość seksu w ciągu tygodnia. Dzięki temu ruszamy się więcej oraz spalamy zbędne kalorie. Prawdzie nie bez powodu się mówi, że seks to zdrowie nie tylko fizyczne.


Mam nadzieję, że chociaż trochę Was przekonałam, aby robić sobie jeden dzień regeneracji :)

6 komentarzy:

  1. Hihi, dla mnie to cały post jest raczej ciekawostką, bo przetrenowanie mi raczej nie grozi... nie żebym była z tego dumna :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam podobnie, jak wpadam w trans to jestem w stanie dzień w dzień ćwiczyć. Przetrenowania jeszcze na szczęście nie doświadczyłam, ale teraz przynajmniej wiem coś więcej na ten temat. Dzięki ;)

    www.am-kubicowelove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja miewam często przepracowanie, wtedy to robię się ostro nerwowa :) Pozdrawiam !
    http://estelar-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy post :) ja uwielbiam cwiczyc :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Otóż to! Regeneracja po treningu jest nadzwyczaj ważna i nie można o niej zapominać! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny wpis, bardzo mi się przydał :) dodaję do kręgów i zapraszam do siebie https://maniacbeauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń