Ciąża

TRIMiD, SUPLEMENT DIETY DLA KOBIET W CIĄŻY + KONKURS

maja 23, 2017 Slomkowo 8 Komentarzy




Witajcie kochani!
Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją najnowszej suplementacji diety dla kobiet w ciąży. Przyjmowanie witamin w ciąży to wciąż gorący temat, ponieważ niebezpieczny jest zarówno nadmiar jak i niedobór witamin.  Zanim jednak przejdę do recenzji na początek ważna informacja. Suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut zróżnicowanej diety. Jeśli planujesz zajść w ciążę to już teraz powinnaś skrupulatnie przestrzegać zasad właściwej diety i zadbać o to by przywitać na świecie zdrowego i szczęśliwego maluszka. 
Będąc w ciąży, mając kontakt z innymi mamami chyba nie spotkałam kobiety, która by podczas ciąży nie zażywałaby chociażby kwasu foliowego, DHA czy witaminy D.  Jako szefowa maleńkiej fabryki w twojej macicy w 100% odpowiadasz za to, by każdego dnia dostarczać do organizmu wszystkie potrzebne i niezbędne surowce. W tym okresie zapotrzebowanie na witaminy rośnie dwukrotnie.


TRIMiD to pierwsza i JEDYNA linia suplementów diety dla kobiet w ciąży, których skład został opracowany przez Instytut Matki i Dziecka. Skład jakościowy oraz ilościowy został dopasowany dla potrzeb każdego z trymestrów ciąży.

Tymczasem przejdźmy zatem do opisu poszczególnych suplementów w I, II, III trymestrze ciąży.

TRIMiD I trymestr (1 - 12 tydzień ciąży)

Posiada wysoką zawartość składników odżywczych uzupełniających, w tym m.in. DHA z alg morskich, witaminy D, żelaza, jodu oraz wysoką zawartość kwasu foliowego.

DHA Z ALG MORSKICH

Przyczynia się do prawidłowego widzenia i funkcjonowania Twojego mózgu oraz wspomaga prawidłowy rozwój oczu i mózgu Twojego dziecka.

KWAS FOLIOWY 

Suplementacja przyczynia się do wzrostu tkanek matczynych w czasie ciąży oraz pomaga w prawidłowej produkcji krwi.

Kwas foliowy znajdziesz m.in. w:

↣ liściastych zielonych warzywach
↣ owocach cytrusowych
↣ szparagach
↣ orzechach
↣ soczewicy
↣ suszonej fasoli i grochu

WITAMINA D 

Bardzo niewielka ilość witaminy D występuje w produktach żywnościowych w postaci naturalnej. Zdaniem Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego dawka 1500-2000 IU na dobę to ilość którą kobieta w ciąży powinna przyjmować nie później niż od drugiego trymestru ciąży. Witamina D jest niezbędna w organizmie do utrzymania prawidłowej gospodarki wapniowej oraz fosforanowej. Pomaga w utrzymaniu zdrowych zębów, kości, funkcjonowaniu mięśni, układu odpornościowego oraz w prawidłowym poziomie wapnia we krwi. 

Witaminę D znajdziesz m.in. w:

↣ żółtkach jaj
↣ mleku
↣ rybach słonowodnych
↣ maśl
↣ twarógu

ŻELAZO -  od 30 do miligramów dziennie. 
Pomaga w prawidłowej produkcji czerowonych krwinek i hemoglobiny oraz pomaga w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania np. pamięci oraz umiejętności koncentracji. 

Żelazo znajdziesz m. in w:

 ↣ wołowinie
 ↣ suszonych owocach (morele, rodzynki, śliwki)
 ↣ wątróbce
 ↣ ciecierzycy
 ↣ orzechach i migdałach
 ↣ szpinaku
 ↣ nasionach dyni
 ↣ karczochach
 ↣ soi oraz produktach sojowych

JOD - 150μg to dzienna norma dla kobiety w ciąży

Jest to bardzo ważny składnik mineralny dla rozwoju płodowego dziecka, gdyż od tego zależy prawidłowe funkcjonowanie tarczycy. Hormony tarczycy są bardzo ważne do rozwoju mózgu i kości dziecka. Brak jodu można zaopatrzyć przez dietę: 

Jod znajdziesz m.in. w:

↣ rybach morskich
↣ glonach morskich
↣ jodowanej soli kuchennej
↣ morskim powietrzu
↣ wodzie mineralnej


TRIMiD II trymestr (13 - 24 tydzień ciąży)


Z wyjątkiem ważnych witamin i składników mineralnych zawiera również wyciąg z kwiatów rumianku, który pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu pokarmowo-trawiennego spowodowanego wzdęciami i niestrawnością. Takie dolegliwości niestety występują w drugim trymestrze ciąży.  Sama ich doświadczyłam będąc w ciąży.


TRIMiD III trymestr (25 - 40 tydzień ciąży)

Prócz DHA z alg morskich i witamin, znajduje się tu też zwiększona ilość (w stosunku do TRIMID 1 i TRIMID 2) bardzo ważnych dla trzeciego trymestru ciąży składników mineralnych takich jak: MAGNEZ (150 mg), JOD (200 µg), ŻELAZO (30 mg). Po więcej informacji zapraszam na oficjalną stronę TRIMiD.


U W A G A   K O N K U R S  ! ! !

Ponieważ w tym miesiącu obchodzimy wyjątkowe święto jakim jest DZIEŃ MATKI, pragniemy uczcić je wspólnie z Wami. Wraz z marką TRIMiD przygotowaliśmy konkurs dla kobiet w ciąży. Dzięki któremu wyłonimy trzy laureatki. Każda  z nich dostanie jedno opakowanie suplementu (o wartości średnio 100 zł) zgodnie z trymestrem w którym się obecnie znajduje. 

Co należy zrobić by wygrać? 

1)  Udostępnij niniejszy post na swoim Facebook'u
2) W komentarzu na BLOGU pod danym wpisem napisz w jaki sposób obecnie, jako przyszła mama dostarczasz niezbędne witaminy i minerały do swojego organizmu. Pamiętaj, o pozostawieniu swojego maila :)

Konkurs trwa od 23 maja 2017 do 29 maja 2017, do godziny 23:59!
Powodzenia! 

Wybiorę 3 zwycięzców,  które otrzymają opakowanie TRIMiD. Zwyciężczynie o wygranej poinformuje mailowo :)

Fundatorem nagród w konkursie jest TRIMiD.


_______________________________
WYNIKI!!!


Opakowanie suplementów marki TRIMiD wędrują do:


1. Pierwsza ciąża i pierwszy trymestr :) swój jadłospis poszerzam o owoce i warzywa choć bardziej przemawiają do mnie świeże soki 
Pozdrawiam przyszłe mamy 
Annakonna@wp.pl

2. Anny Kuron

U mnie to już druga ciąża, trzeci trymestr :) co robię - Jem różnokolorowe owoce i warzywa, piję Muszyniankę plus suplementacja :) poza tym od początku ciąży staram się słuchać swojego organizmu - kiedyś przez 2 tygodnie miałam wielką ochotę na ryby, innym razem na kiszone albo kiwi. Zakładam że organizm czuje czego mu brak :)

Proszę o podanie maila, potem wybieram kolejną osobę!

3. Aleksandry:

To moja pierwsza ciąża :) i przede wszystkim stawiam na dietę bogata w warzywa, owoce, ryby, raz w tygodniu chuda wołowina. Choruje na tarczyce wiec dodatkowo suplementuje jod i DHA. 
aleksandra.juszkiewicz@gmail.com


*Post sponsorowany

8 komentarzy:

  1. U mnie to już druga ciąża, trzeci trymestr :) co robię - Jem różnokolorowe owoce i warzywa, piję Muszyniankę plus suplementacja :) poza tym od początku ciąży staram się słuchać swojego organizmu - kiedyś przez 2 tygodnie miałam wielką ochotę na ryby, innym razem na kiszone albo kiwi. Zakładam że organizm czuje czego mu brak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To moja pierwsza ciąża :) i przede wszystkim stawiam na dietę bogata w warzywa, owoce, ryby, raz w tygodniu chuda wołowina. Choruje na tarczyce wiec dodatkowo suplementuje jod i DHA.
    aleksandra.juszkiewicz@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaminy w ciąży są bardzo ważne. W końcu od tego zależy zdrowie naszego dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja korzystałam ze wskazówek lekarza w wyborze witamin.
    Życzę powodzenia w konkursie

    OdpowiedzUsuń
  5. Każda przyszła mama tak jak piszesz powinna się zdrowo odżywiać, jednak sporo osób zapomina że suplementy to nie to samo co witaminy naturalne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ważne by zdrowo się odżywiać i wspomagać suplementami bo zawsze organizmowi może brakować składników

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsza ciąża i pierwszy trymestr :) swój jadłospis poszerzam o owoce i warzywa choć bardziej przemawiają do mnie świeże soki
    Pozdrawiam przyszłe mamy
    Annakonna@wp.pl

    OdpowiedzUsuń